Hur skapar man automatsvar/semestermeddelande för ett e-postkonto?

Här är en steg-för-steg guide för att ställa in ett automatsvar eller semestermeddelande för ditt e-postkonto:

1. Logga in på ditt e-postkonto

  • Gå till https://webmail.ilait.se.
  • Logga in med användaruppgifterna för ditt e-postkonto (inte kontouppgifterna för Webb.se-kontot).

2. Gå till Inställningar

  • Klicka på profilikonen längst upp till höger på sidan.
  • Välj ”Settings” från rullgardinsmenyn.

3. Öppna Filterinställningar

  • I menyn till vänster, välj ”Filters”.

4. Lägg till ett nytt filter

  • Klicka på knappen ”Add a filter”.

5. Konfigurera filtret

  • Ge filtret ett namn.
  • Under ”Actions”, välj ”Vacation message” från dropdown-menyn.

6. Ställ in ditt meddelande

  • Ange ämnet (Subject) för ditt automatsvar.
  • Skriv in meddelandet (Message) som du vill att mottagarna ska få när de kontaktar dig under din frånvaro.

Efter att du har följt dessa steg, kommer ditt automatsvar att vara aktivt och skicka ut automatiska meddelanden till dem som försöker nå dig via e-post under din semester eller frånvaro.

Beställ domännamn och tjänster